Kauppojen määrä
Seuraamalla montako myyntiä vaikkapa viikon aikana on tullut, saat tietää kuinka hyvin olet onnistunut asiakaskohtaamisissa. Avaat samalla mahdollisuutta tuloksen tekemiseen.
Arvio tulevasta laskutuksesta
Tänään lähetetty lasku lämmittää melko varmasti pankkitilillä kahden viikon päästä. Mutta entä sitten? Rahantulon jatkuvuus on hyvä varmistaa seuraamalla tulevan kaupan määrää ja todennäköisyyttä:
- Paljonko viimeaikoina on tehty tarjouksia?
- Kuinka todennäköisesti tarjoukset hyväksytään?
- Montako tilausta on toimitettavana?
- Milloin ne voidaan laskuttaa?
Myyntikate tehdyistä myynneistä
Aseta itsellesi tavoite saatavasta myyntikatteesta viikossa, niin pysyt päivittäin tietoisena tulisiko myyntiä tehdä lisää voitolle pääsemiseksi. Yksikin kauppa viikossa voi riittää, jos myyntikatetta saadaan tarpeeksi.
Kontaktitapahtumien määrä
Seuraamalla yhteydenpitojen määrää varmistat, että tavoitat tarpeeksi aktiivisesti potentiaalisia asiakkaita. Pidät samalla huolta myös siitä, ettet unohda sinulta jo ostavia, nykyisiä asiakkaitasi.
Positiivisen palautteen määrä
Kun teet riittävän laadukasta työtä, asiakkaasi myyvät sinua eteenpäin. Mistä tiedät, että näin on? Positiivisesta palautteesta.
Voitko laskea ne kerrat, kun asiakas sanoo olleensa tyytyväinen työsi laatuun?
Vinkki: Aseta vain sellaisia mittareita, joita seuraamalla voit oppia tekemään asioita paremmin. Mittarien ei tulisi kertoa vain sitä miten meni, vaan myös sitä, mitä tehdä seuraavaksi.