Digital Elite Camp 2018

Jos olet yrittäjä, jonka markkinoinnista edes osa tapahtuu verkossa, sinun tulisi ehdottomasti käydä Digital Elite Campissa. Se on kasvuhakkerointiin sekä konversio- ja hakukoneoptimointiin keskittynyt tapahtuma Virossa.

Isolta lähti leireilemään nimeään kunnioittavasti isolla joukolla. Länsisataman uuteen terminaaliin kokoontui kuusi isoltalaista valmiina muutaman päivän huikeaan oppikokemukseen.

EliteCamp2018starts

Lyhyesti selostettuna kasvuhakkeroinnissa pyritään hakemaan pienellä budjetilla suurempaa vaikutusta. Tarkemmin termiä selittävän artikkelin löydät täältä. Konversio-optimoinnin tarkoituksena on saada isompi osuus sivuston / ohjelman / applikaation kävijöistä tekemään haluttu toiminto. Esimerkiksi aiemman linkin klikkaamista voitaisiin pitää tämän artikkelin konversiona.

Hakukoneoptimoinnissa on kyse sivuston löydettävyydestä hakukoneilla. Itse ja moni muu on varmasti tuskaillut, kun joidenkin yritysten sivustoa ei meinaa löytyä. Nämä kaikki vaikuttavat asiakkaan kokemukseen, heti löydettävyydestä aina käytettävyyteen saakka.

Tallinnfirstnight

Tässä artikkelissa kerron miksi olimme näin isolla joukolla mukana ja mitä hyötyä siitä saimme. Itse olin paikalla ensimmäistä kertaa, joten pääsen kertomaan asioista tuorein silmin. Kokenein konkarimme kun oli mukana jo viidettä kertaa.

Digital Elite Campiin osallistui 180 ihmistä 17 eri maasta, kaukaisimmillaan jopa Australiasta saakka. He edustivat yrityksiä pienistä startupeista globaaleihin toimijoihin. Oli hienoa päästä juttelemaan ammattilaisten kanssa ja kuulla heidän tekemisistään ja yrityskulttuureista.

Isoltalta oli mukana neljä työntekijää markkinoinnista ja kaksi tuotekehityksen puolelta. Tällä pyrimme välttämään siiloutumista ja edistämään työskentelyä limittäin. Tämäkin oli yksi Campin aiheista. Usein yrityksen haasteena on se, etteivät eri yksiköt ole tarpeeksi yhteistyössä.

Enyoyingthebeach

Tapahtuma oli 4-päiväinen ja sen aikana tuli kuultua paljon hyviä luentoja esimerkiksi asiakaslupauksen kirkastamisesta, sekä ostokokemuksen parantamisesta. Parhaiten hyödyn näistä saa irti, kun peilaa ajatuksia omaan yritykseen ja miten niitä voisi siellä hyödyntää. Monessa puheessa myös viitattiin asiakaslähtöisyyteen ja sen tärkeyteen. On vaikeaa tietää mitä asiakkaat todella tarvitsevat! Onkin virhe olettaa, että tietäisi heidän puolestaan. Parhaiten kysymykseen saa vastauksen asiakkailta itseltään.

Tässä vielä listana Isoltan Top-5 tuliaiset yrittäjille:

  • Kuuntele asiakasta (kontaktoi ja kysy - älä oleta)

  • Tuo arvolupaus selkeästi esille. Viesti se hyöty, jonka tuot asiakkaallesi.

  • Laita tärkeät asiat verkkosivuilla vasemmalle puolelle. Oikea puoli on hautausmaa.

  • Käytä analysointityökaluja havaitaksesi käytettävyysongelmat nopeammin

  • Testaa – älä luota näppituntumaan.

Lisää kiteytyksiä kaikkien puhujien esityksistä löydät täältä

Campfeeling

Parhainta antia luentojen lisäksi oli leirimäinen tunnelma, johon nimikin viittaa. Koko ajan ollaan samalla porukalla majoituspaikassa, joten muihin on helppo tutustua. Lisäksi luentoja oli vain yksi kerrallaan, joten kaikki kuulivat samat asiat ja näin ollen niistä oli helppo keskustella luentojen jälkeen. Tapahtumassa oli hyvä ja rento meininki, joka varmasti myös kuvista välittyy.

pyramid

Kannattiko tapahtumaan lähteä? Ehdottomasti. Ei tarvinnut pitkään miettiä, kun minulta kysyttiin mitä opin. Ehkä hetki meni sen pohtimiseen, mitä haluan nostaa päällimmäiseksi, koska sain niin paljon ajatuksia joita haluan hyödyntää. Ensi vuonna tulee lähdettyä uudestaan. Toivottavasti silloin voin todeta, että eteenpäin on taas menty.

Ota käyttöön ilmainen laskutusohjelma

Arkhimedes-laskutusohjelma

Hallitse myyntejäsi ja asiakkuuksiasi ilmaisella Isolta Arkhimedes-laskutusohjelmalla. Maksa vasta laskumääräsi kasvaessa.

Ota heti käyttöön tai Lue lisää