Markkinointi: Cupcake Goddess

Cupcake GoddessReginan mietteitä markkinoinnista yrityksessään Cupcake Goddess. Miten Regina tavoittaa asiakkaansa ja mitkä ovat parhaat tavat markkinoida kuppikakkua?

Cupcake Goddessin pääsääntöinen markkinointikanava on nettisivut. Suurin osa tilauksista tulee sitä kautta.Miten asiakkaat sitten löytävät nettisivut? Regina kysyy uusilta asiakkailtaan aina, miten hän löysi sivuston? Vastaus on useasti sama: Googletin kuppikakku Helsinki tai Kuppikakku Espoo. Cupcake Goddessin markkinoinnin yksi tärkeistä osa-aluesti onkin siis Google-näkyvyys.

Ensimmäinen varsinainen sijoitus markkinointiin (nettisivun lisäksi) oli yhteistyö yrityksen kanssa, joka tarjoaa hääsuunnittelua. Yritys ottaa Reginaan yhteyttä, kun hänen palvelunsa sopivat häiden teemaan. Yhteistyö on toiminut hyvin, mutta tuottoa tapahtumista ei ole oikeastaan tullut. Kyseiset tapahtumat menevät enemmän markkinoinnin kustannuksiin. Tarkoituksena on siis saada nimeä ja varsinaista tuotetta esille tapahtumassa. Tämän hetken sunnitelmissa ei ole lisätä vastaavia yhteistyökuvioita.

Muihin markkinointitoimenpiteisiin lukeutuu ravintolapäivät. Regina on osallistunut kolmeen, joista kaksi tuotti lisää uusia tilauksia eli uutta kauppaa. Eli kaksi tapahtumista oli onnistuneita. Ravintolapäivien arvo on myös puhtaasti markkinoinnillinen. Tarkoitus on saada uusia tilauksia, ei varsinaisesti tehdä paljon kauppaa paikan päällä. Eli itse tuotteen myynti kyseisinä päivinä ei ole tärkeää vaan synnyttää uusia asiakkuuksia, niistä jotka hänen kojullaan käyvät.

Ota käyttöön ilmainen laskutusohjelma

Arkhimedes-laskutusohjelma

Hallitse myyntejäsi ja asiakkuuksiasi ilmaisella Isolta Arkhimedes-laskutusohjelmalla. Maksa vasta laskumääräsi kasvaessa.

Ota heti käyttöön tai Lue lisää