Tuotteistaminen: Janssi & Minssi

Tuotteistamisesta kertovat seuraavaksi artikkelisarjan mukana mentoroitavat yrittäjät. Kati Siposen videohaastattelu sekä lyhyt tiivistelmä tekstimuodossa.

Janssi & Minssi:n ydinasiakkaita ovat yli 24-vuotiaat naiset, jotka panostavat enemmän laatuun kuin määrään. Vaatteiden osalta Katilla on liikkeessään myynnissä vain muutama kappale samasta mallista. Tällöin tuotteiden yksilöllisyys säilyy eikä samaa tuotetta tule jatkuvasti vastaan.

Suomessa ja varsinkin Helsingin keskustassa on paljon ketjuliikkeitä, jotka panostavat enemmän määrään kuin laatuun. Toisin kuin muiden pohjoismaiden pääkaupungeissa, Helsingissä ei ole kovinkaan montaa laatuun panostavaa pientä putiikkia, jotka myyvät vain tiettyjä tuotteita. Liikkeiden vähäisen määrän vuoksi, Katin kilpailijoina ei ole pienet putiikit vaan suuremmat ketjut.

Kati pyrkii erottautumaan kilpailijoistaan laadukkailla yksilöllisillä tavaroilla, joita ei muualta saa. Liikkeessä ei ole tarjolla arkisia perusvaatteita kuten T-paitoja vaan esimerkiksi silkkipuseroita ja -mekkoja. Kati pyrkii hankkimaan kaikki tuotteensa välikäsien ohi suoraan brändiltä. Tavoitteena on olla aina suoraan yhteydessä tietyn brändin edustajaan.

Ota käyttöön ilmainen laskutusohjelma

Arkhimedes-laskutusohjelma

Hallitse myyntejäsi ja asiakkuuksiasi ilmaisella Isolta Arkhimedes-laskutusohjelmalla. Maksa vasta laskumääräsi kasvaessa.

Ota heti käyttöön tai Lue lisää