Miten myydä kun myyntityö ei kannata

Yritysasiakkaille on ollut tapana myydä. Mutta kun tuote maksaa 20 euroa, ei sitä kannata myymällä myydä. Eikä kannattaisi, vaikka se maksaisi satoja, tuhansia tai jopa kymmeniä tuhansia euroja. Myyminen kun on usein kovin kallista, ainakin kun kasvua on haettava lähialueen ulkopuolelta. Silloin asiakkaat on hankittava markkinoinnilla, ehkäpä jopa tarjoamalla tuotetta ilmaiseksi. Yritystuotetta ei kuitenkaan osteta hetken mielijohteesta, eikä ilmaisella tehdä rahaa, joten markkinoinnista on rakennettava kokonaisvaltainen konversiopolku.

Loyalisticin Antti Pietilän kanssa pääsin keskustelemaan digitaalisesta markkinoinnista ja konversio-optimoinnista. Asioista, joista Antti minua ystävällisesti tituleerasi yhdeksi maan kokeneimmista tekijöistä.

Toimin aktiivisesti myös uusyrityskentässä: Uusyrityskeskusten hallituksissa, Kasvu Open tuomarina, neuvonantajana... Ja järjestän toisinaan myös konversio-optimointitapahtumia. Paras tapa oppia kun on opettaa. Ja se antaa perspektiiviä.

Keskustelemme tässä videopodcastissa mm. seuraavista aiheista:

  • Miten Isolta hankkii asiakkaita ja kansainvälistyy
  • Ilmaiset tuotteet ja työkalut asiakkaan houkuttimena
  • Konversiopolun rakentaminen
  • Paljonko markkinointiin pitää budjetoida?
  • Kasvutiimin rakentaminen
  • Ota yhteyttä -lomake ei ole toimiva konversiokeino. Mikä on?

Katsottuasi tämän videopodcastin, tutustu toki myös Loyalisticiin yrityksenä täältä:
loyalistic.com/fi

Ja muihin Loyalisticin blogiartikkeleihin täällä
blog.loyalistic.com/fi

Ota käyttöön ilmainen laskutusohjelma

Arkhimedes-laskutusohjelma

Hallitse myyntejäsi ja asiakkuuksiasi ilmaisella Isolta Arkhimedes-laskutusohjelmalla. Maksa vasta laskumääräsi kasvaessa.

Ota heti käyttöön tai Lue lisää