Verkkolasku kuluttajalle suoraan puhelimeen

Isolta-laskutusohjelman avulla lähetät verkkolaskut suoraan kuluttaja-asiakkaasi puhelimeen. Näin lasku menee helpommin perille ja saat todennäköisemmin laskusta maksun jo ennen eräpäivää - jopa 90% MobilePay-laskun saaneista maksaa laskun heti. Verkkolasku kuluttajalle maksaa 0,54€ / lasku + ALV.

Isoltan avulla lähetät verkkolaskuja myös kuluttaja-asiakkaillesi.

Miksi kuluttajalle kannattaa lähettää lasku verkkolaskuna?

Lasku menee varmemmin perille

Verrattuna esimerkiksi sähköpostilaskuihin.

Laskun maksu ajallaan

Lasku on helpompi maksaa, joten saat maksun todennäköisemmin eräpäivään mennessä.

Asiakkaallesi turvallisempaa

Asiakkaasi tiedot eivät kulje sähköpostin kautta, vaan suojattua yhteyttä pitkin MobilePay-sovellukseen.

Joustavuutta asiakkaallesi

Asiakkaasi voi maksaa laskunsa haluamallansa pankki- tai luottokortilla ilman erillistä luottosopimusta.

Miten voin lähettää verkkolaskun kuluttaja-asiakkaalleni?

Palvelun käyttöönotto vaatii MobilePay-yritystilin luontia. Se on helppoa. Alla käydään läpi verkkolaskun lähettäminen kuluttajalle vaihe vaiheelta.

1. Luo tili Isoltaan

Rekisteröidy maksutta Isolta-palveluun. Kirjaudu sisään jos sinulla on jo tili.

2. Luo MobilePay-tili

Voit luoda sen tästä osoitteesta. Voit ohittaa tämän vaiheen jos sinulla on jo MobilePayn yritystili.

3. Aktivoi käyttö

Salli kuluttajan verkkolaskutus. Voit tehdä sen Isoltan sisältä kohdasta Asetukset - Oma tili.

4. Lisää asiakas

Lisää asiakkaasi tietoihin verkkolaskuosoitteeksi vastaanottajan puhelinnumero ja välittäjän tunnukseksi MOBILEPAY.

5. Luo ja lähetä lasku

Luo asiakkaalle lasku ja lähetä se valitsemalla laskun esikatselusta Lähetä kuluttajan kertalaskuna.

Näin lähetät verkkolaskun kuluttaja-asiakkaallesi Isoltasta

  1. Rekisteröidy Isoltan käyttäjäksi.
    Jos olet jo Isoltan asiakas, voit siirtya seuraavaan vaiheeseen.
  2. Salli kuluttajan verkkolaskutus.
    Voit tehdä sen Isoltan sisältä kohdasta Asetukset - Oma tili.
  3. Varmista, että asiakkaallasi on MobilePay käytössä.
    Ja, että asiakkaasi haluaa vastaanottaa laskun MobilePay-tiliinsä.
  4. Luo henkilö-kontakti.
    Lisää asiakkaasi kontaktikortille välittäjän tunnukseksi MOBILEPAY ja verkkolaskuosoitteeksi puhelinnumero. Numeron tulee olla +358-alkuinen.
  5. Luo ja lähetä lasku.
    Lähetä lasku valitsemalla Lähetä kuluttajan kertalaskuna.

Isolta-laskutusohjelman hinnat

Laskutusjaksot:
  • Laskutus
  • Saatavien seuranta
  • Maksumuistutukset ja hyvityslaskut
  • Myynnin raportointi
  • Asiakkuudenhallinta
  • Tuoterekisteri
  • Tilausvahvistukset, tarjoukset ja lähetteet
  • Sähköposti- ja PDF-laskutper lähetetty lasku
  • Verkkolasku yritykselleper lähetetty lasku
  • Verkkolasku kuluttajalleper lähetetty lasku
  • Ostolaskuper vastaanotettu lasku
  • Tulostuspalveluper lähetetty lasku
  • Maksuhäiriömerkinnän tarkistus
  • Palkanmaksuper maksettu palkka
  • Perintäpalveluper lähetetty lasku
  • Maksuvalvontaper lähetetty lasku
  • Kassaturva (laskurahoitus)per lähetetty lasku

Starter

10 laskua vuodessaTienaa lisää suosittelemalla
0 € / kk
  • Laskutus
  • Saatavien seuranta
  • Maksumuistutukset ja hyvityslaskut
  • Myynnin raportointi
  • Asiakkuudenhallinta
  • Tuoterekisteri
  • Tilausvahvistukset, tarjoukset ja lähetteet
  • 0 €Sähköposti- ja PDF-laskut (per lähetetty lasku)
  • 0,54 €Verkkolasku yritykselle (per lähetetty lasku)
  • 0,54 €Verkkolasku kuluttajalle (per lähetetty lasku)
  • 0,54 €Ostolasku (per vastaanotettu lasku)
  • 2,26 €Tulostuspalvelu (per lähetetty lasku)
  • 2,00 €Maksuhäiriömerkinnän tarkistus
  • 12,00 €Palkanmaksu (per maksettu palkka)
  • 1,00 €Perintäpalvelu (per lähetetty lasku)
  • cross Maksuvalvonta
  • Kassaturva (laskurahoitus) Hinta määrittyy laskun summan ja maksuehdon mukaan.

Premium

Ei laskurajaa
22,00 € / kk + alv
  • Laskutus
  • Saatavien seuranta
  • Maksumuistutukset ja hyvityslaskut
  • Myynnin raportointi
  • Asiakkuudenhallinta
  • Tuoterekisteri
  • Tilausvahvistukset, tarjoukset ja lähetteet
  • 0 €Sähköposti- ja PDF-laskut (per lähetetty lasku)
  • 0,54 €Verkkolasku yritykselle (per lähetetty lasku)
  • 0,54 €Verkkolasku kuluttajalle (per lähetetty lasku)
  • 0,54 €Ostolasku (per vastaanotettu lasku)
  • 2,26 €Tulostuspalvelu (per lähetetty lasku)
  • 2,00 €Maksuhäiriömerkinnän tarkistus
  • 12,00 €Palkanmaksu (per maksettu palkka)
  • 0,35 €Perintäpalvelu (per lähetetty lasku)
  • 0,35 €Maksuvalvonta (per lähetetty lasku)
  • cross Kassaturva (laskurahoitus)

Olen jo Isoltan käyttäjä

Miten saan kuluttajien verkkolaskutuksen käyttööni?

Isoltaan liitetään lähettävän yrityksen MobilePay-tili, jonka kautta lasku toimitetaan. Ensimmäinen vaihe on siis luoda MobilePayn yritystili. Mobilepayn käyttöönotto on helppoa ja sen voi tehdä ilmaiseksi.

Usein kysytyt kysymykset

Mitä kustannuksia palvelusta aiheutuu?

Voit luoda MobilePayn yritystilin ja Isolta-laskutusohjelman tilin ilmaiseksi. Verkkolaskun lähetys kuluttajalle maksaa 0,54 € / lasku + ALV.

Mihin osoitteeseen lähetän laskun?

Yksityishenkilöiden kohdalla verkkolaskuosoitteena käytetään vastaanottajan puhelinnumeroa. Numeron tulee olla +358-alkuinen. Välittäjän tunnus on MOBILEPAY ja se valitaan asiakkaan tietoihin listalta.

Varmistathan, että asiakkaallasi on MobilePay käytössä. Kuluttaja-verkkolaskun voi lähettää tällä hetkellä ainoastaan jos asiakkaalla on MobilePay käytössä.

Kuinka nopeasti lasku menee perille?

Asiakkaasi vastaanottaa laskun yleensä noin muutaman minuutin kuluessa. Joskus laskun välitykseen voi mennä vuorokausikin, mutta tämä on melko harvinaista. Asiakkaasi voi maksaa laskun saman tien tai valita haluamansa maksupäivän. Hän pystyy myös halutessaan hylkäämään laskun, mutta se jää aina talteen MobilePayn tapahtumiin. 

MobilePayn kautta ei voi toimittaa hyvityslaskuja. Mikäli sinun tarvitsee lähettää asiakkaallesi hyvityslasku, se kannattaa toimittaa esimerkiksi sähköpostitse.

Muuta kysyttävää?

Annamme mieluusti lisätietoa kuluttajien tai yritysten verkkolaskutuksesta. Ota meihin yhteyttä oikeasta alakulmasta löytyvän keskusteluikkunan kautta, sähköpostitse (info@isolta.fi) tai soittamalla meille numeroon 0207 181 710 (ma-to 9-16, pe 9-14).