Artikkelit: Markkinointi ja myynti

Myynti

Luulisi, että asiakkaiden löytäminen on vaikeampaa kuin mitä se oikeasti onkaan. Toimita ratkaisuja joita asiakkaasi myyvät myös mielellään seuraaville. Ja ne ensimmäiset asiakkaat? Pidä rima alhaalla ja leuka rinnassa. Aloita tutuista ja puolitutuista. Toimita hiukan enemmän kuin mitä lupasit. Todista ensimmäisten asiakkaiden kanssa toimintasi erinomaisuus ja korjaa epäkohdat.

Tuotteistus ja markkinointi

Tuotteistus on vastaus kysymykseen "Mitä asiakkaani minulta ostavat?". Selkeä tuotteistus helpottaa sinulta ostamista ja tehostaa omia toimenpiteitäsi. Mutta miten tehdään selkeä tuotteistus? Markkinointia on kaikki kohtaamiset yrityksesi ja kohdeyleisösi välillä. Miten markkinointia tulisi suunnitella?

Tärkeintä myymisessä on olla kuulostamatta myyjältä – Pär Österlund (2/4)

Bisnoden markkinointijohtaja Pär Österlund jutteli kanssamme markkinoinnista ja asiakkuudenhallinnasta. Näissä haastattelupätkissä on mainioita vinkkejä jokaiselle yrittäjälle.

Kuinka myydä myyjälle?

Kaisa Paasto on aloittanut myynnin tekemisen jälleenmyyjille ennakkoluulottomasti ja saanut myös tuloksia aikaiseksi. Kaisalla ei ollut kokemusta myynnistä ennen Malva Mein perustamista. Keskustelimme myyntityön tekemisestä.

Uma Pihlajan markkinointivinkit aloittavalle yrittäjälle

Markkinointiviestintä Huudon Uma Pihlaja kertoo haastattelussa vinkkejä aloittavan yrittäjän markkinointiin liittyen. Uma on toiminut alalla yli 20 vuotta ja työskennellyt alan isoissa yhtiöissä (mm. Talentum ja Taloussanomat) ennen kuin perusti oman yrityksen.

Aloittavan yrittäjän artikkelisarja: Osa 3 – Tuotteistaminen

Jokainen yrittäjä on jossain vaiheessa törmännyt tuotteistamiseen – joko huomaamatta tai tarkoituksella. Tuotteistamisen ydinajatuksena on  tuotteen, palvelun tai osaamisen paketoiminen selkeäksi ja helposti ostettavaksi ratkaisuksi asiakkaan tarpeeseen tai ongelmaan.